miercuri, 1 aprilie 2009

Conferinta RSC la Bucuresti

"Responsabilitatea sociala corporativa si dezvoltarea durabila"
10 Aprilie 2009, SNSPA, Facultatea de Comunicare si Relatii Publice

Redau aici programul asa cum l-am primit in urma cu cateva zile. Eu voi vorbi despre mitul responsabilitatii sociale corporative si despre forma operationalizata a eticii in afaceri, si anume Etica si Conformitatea.
-----------------------------------------------------
PROGRAM
10 aprilie 2009, orele 9.30-19.30
Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative,
Str. Povernei, nr. 6-8, Sectorul 1, Bucureşti

09.30-10.00 – Primirea participanţilor

10.00-10.30, Sala 112
Deschiderea conferinţei (prezident: prof. univ. dr. Paul Dobrescu)

Cuvânt de deschidere: prof. univ. dr. Paul Dobrescu, Rectorul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative

Cuvântări ale invitaţilor speciali

10.30–11.15, Sala 112
Sesiune plenară (moderator: conf. univ. dr. Remus Pricopie)

1. „Tranformarea politicilor de responsabilitate socială corporativă în pârghii ale dezvoltării durabile a României”, conf. univ. dr. Dumitru Borţun, directorul Grantului RSC.DDR.2010 – Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti

2. „De ce este necesară o organizaţie precum Centrul pentru Cetăţenie Corporatistă din România (Centre for Corporate Citizenship Romania - CCCRo)?”, John J. Aston, BE, MSc, DIC, MICE, EurIng. – AstonEco Management / România

3. „The state of CSR in Eastern Europe – the findings of the first baseline study in the region”, Robert Braun, PhD – Universitatea Corvinus din Budapesta / Ungaria; Mark Line - Managing Director, csrnetwork / Marea Britanie; Rita Lukács – Institutul pentru Media şi Marketing din Budapesta / Ungaria; László Radácsi, PhD – Managing Director, B&P CSR Management / Ungaria

11.15–11.30 – Coffee break, Holul central (parter)

11.30–15.00, Sala 112 – Secţiunea 1
Abordări teoretice ale RSC (moderator: conf. univ. dr. Dumitru Borţun)

1. „Surse de întemeiere ale responsabilităţii sociale corporative”, prof. univ. dr. Adian-Paul Iliescu – Universitatea Bucureşti

2. „Responsabilitatea socială: repere şi instrumente”, Bogdan Diaconu, PhD, Senior CSR Consultant – Responsible Management Romania

5. „Europenizarea responsabilităţii sociale corporative într-o societate a modernităţii tendenţiale”, prof. univ. dr. Constantin Schifirneţ – SNSPA

6. „Principiul corporatismului şi noile caracteristici ale sistemului instituţional în România”, dr. Oscar Hoffman, dr. Ion Glodeanu – Institutul de Sociologie al Academiei Române

7. „Cadrul juridic al responsabilităţii sociale corporative”, asist. univ. drd. Laura Mureşan, drd. Cristian Poţincu – Universitatea „Transilvania”, Braşov

3. „SIVECO Romania a îmbogăţit conceptul de responsabilitate socială”, Anca Crahmaliuc, MBA, Marketing & Communication Manager – SIVECO Romania; Georgiana Capuerde, Corporate Communication Manager – SIVECO Romania

8. „Comportamentul economic şi mitul responsabilităţii”, prof. univ. dr. Vasile Macoviciuc – Academia de Studii Economice din Bucureşti

9. „Managementul eticii în companii – între realitate şi speranţă”, prof. univ. dr. Valentin Mureşan – Universitatea Bucureşti

10. “Jos cu RSC-ul! Sus Etica în afaceri! Regândind locul RSC în arhitectura organizaţiilor”, drd. Cristian Ducu – Centrul de Cercetare în Etică Aplicată, Universitatea Bucureşti

11. „Limite etice privind responsabilitatea socială corporativă”, drd. Cristian Poţincu, asist. univ. drd. Laura Mureşan – Universitatea „Transilvania”, Braşov

12. „Contribuţiile corporative, joaca de-a filantropul altruist sau goana după câştiguri colaterale”, drd. Ana-Maria Petrache – Academia de Studii Economice din Bucureşti

13. „Organizaţia (locală, naţională, multinaţională) şi comunitatea locală - noduri ale aceleaşi reţele sociale şi profesionale”, drd. Andra-Dina Pană – SNSPA

14. „Corporaţia – de la raţionalitatea socială la raţionalitatea economică”, lector univ. dr. Eugenia Udangiu – Universitatea din Craiova

15. „Eficacitatea deciziei manageriale şi aplicarea politicilor de RSC în organizaţiile performante”, prof. univ. dr. Alina Bârgăoanu, lector. univ. drd. Sergiu STAN – SNSPA

16. „Responsabilitatea socială – dimensiune obligatorie pentru marketingul organizaţiilor româneşti”, conf. univ. dr. Călin Vegheş – Academia de Studii Economice din Bucureşti
4. „CSR în criză. Factorul HR”, Aurelia Dinu, Independent Public Relations Advisor

17. „Comportament prosocial şi responsabilitate socială corporativă. Rolul emoţiilor în situaţii de interdependenţă de tip RSC”, lector univ. dr. Loredana Ivan – SNSPA

11.30–15.00, Sala 111 – Secţiunea 2
Campanii de RSC în România (moderator: conf. univ. dr. Mihaela Ionescu)


1. „Campania Tu ştii ce mai face copilul tău?” (Premiul EMMY 2008), Maria Apostol, PR Director – PRO TV; Cristina Vulpe, Director – Fundaţia PRO

2. „Direcţii globale în responsabilitatea corporatistă. Studiu de caz: RBS Romania”, Georgeta Bora, Sustainable Development Coordinator – RBS Bank (Romania)

3. „Programul de conştientizare etică. Studiu de caz: o companie de panificaţie”, Liviu Răducan, Chief ethics & Compliance Officer – NCH Advisors Romania

4. „Editurile, statul şi companiile multinaţionale. Cine câştigă din RSC?”, Alina Dolea, PR Manager – Editura Curtea Veche

5. „Ghidul RSC pentru jurnalişti, un proiect de RSC”, Luminiţa Oprea, Strategyst - Saga Business & Community, membru în Comitetul de Conducere al Asociaţiei Române a Profesioniştilor în Relaţii Publice - ARRP

6. „Evaluarea impactului Planului de Comunicare pentru Programul Operaţional Regional în Regiunea Nord-Est”, Claudia Ionescu – Agenţia pentru Dezvoltare Regională Bucureşti-Ilfov

7. „JTI: impactul asupra comunităţii”, Gilda Lazăr, Corporate Affairs Director - JT International Romania

8. „O iniţiativă de RSC în domeniul energiei nucleare: Primeşte un arbore în familia ta”, Lavinia Rizea, Specialist Relatii Publice – Societatea Naţională Nuclearelectrica S.A.

9. “Campania România prinde rădăcini”, Roxana Grămadă, Corporate Affairs Director – Realitatea-Caţavencu

10. „Programul de responsabilitatea socială corporatistă la STX RO OFFSHORE, Şantierul Naval Brăila”, asist. univ. Nicoleta Ciacu – Facultatea de Ştiinţe Administrative şi ale Comunicării din Brăila, Universitatea „Constantin Brâncoveanu”, Piteşti

11. „Campania Colorează un zâmbet”, Dan Todor, Marketing Director – Praktiker Romania; Tereza Dordia, PR Coordinator – Praktiker Romania

12. „Respect18 - responsabilizarea actului comercial”, Ileana Dumitru, Director Juridic şi Relaţii Publice – S.C. InBev Romania S.A.

13. „Agricola Bacău – un grup orientat spre responsabilitate socială şi dezvoltare durabilă”, asist. univ. Ana-Maria Ferenţ – Universitatea din Bacău

14. O companie românească şi politica de responsabilitate socială. Studiu de caz: programul Speranţă pentru semeni”, Maria Popa, PR Director – IMPACT Developer & Contractor S.A.

15. „Campanie de informare cu privire la aspecte de regenerare urbană în Bucureşti”, Evelina Necula, Head of Marketing Department – DTZ Echinox

16. „Poluatorul trebuie să platească. Studiu de caz”, Costel Popa – Salvaţi Delta

17. „Campania De la copii pentru copii – împreună pentru lumea lor”, Rodica Bodnariuc, Consilier Relaţii Publice – Camera de Comerţ şi Industrie a României

15.00-16.00, Holul central (parter)
- Lunch (bufet suedez)
- Standuri de carte (editurile Comunicare.ro şi Tritonic)


16.00–19.00, Sala 112 – Secţiunea 3
RSC – pârghie a dezvoltării durabile (moderator: prof. univ. dr. Theodor Purcărea)

1. „Responsabilitatea socială a corporaţiilor şi dezvoltarea durabilă – exponente ale capitalismului creativ”, conf. univ. dr. Mirela Diaconescu, asist. univ. drd. Roxana Voicu-Dorobanţu – Academia de Studii Economice din Bucureşti

2. „Responsabilitatea şi performanţa socială corporativă sub presiunea imperativului restaurării încrederii în dezvoltarea durabilă”, prof. univ. dr. Theodor Valentin Purcărea –
Universitatea Româno-Americană, Bucureşti

3. „Responsabilitatea Socială în contextul dezvoltarii durabile – aspecte specifice pentru România”, prof. univ. dr. Ioan Abrudan – Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca; asist. univ. drd. Mihaela Bucur – Universitatea „Petru Maior” Târgu-Mureş

4. „Există în România strategii sectoriale de dezvoltare durabilă care ar putea fi implementate cu aportul unor corporaţii responsabile?”, Mirela Tănăsescu, Consilier PR – Cardinal Motors, Ploieşti

5. „RSC - instrument de implicare activă a mediului de afaceri în dezvoltarea de strategii de dezvoltare durabilă a societăţii contemporane”, Mariana Petcu, Coordonator de proiecte – Asociaţia Naţională a Specialiştilor în Resurse Umane - ANSRU

6. „Dezvoltarea durabilă şi gestionarea riscului în guvernarea corporativă”, ing. Diana Murar, prof. univ. dr. Constantin Opran, ing. Cătălina Bivolaru – Universitatea „Politehnica”, Bucureşti

7. “Politica de dezvoltare regională şi dezvoltarea durabilă a României”, Claudia Ionescu, Şeful Departamentului de promovare regională şi investiţii – Agenţia pentru Dezvoltare Regională Bucureşti-Ilfov

8. „Dimensiunea ecologică a responsabilităţii sociale corporative în contextul dezvoltării durabile, cercet. şt. princ. dr. Adrian Toia – Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţifică în domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - INCSMPS, Bucureşti

9. „Responsabilitatea socială a firmelor de construcţii în problematica deşeurilor”, asist. univ. drd. Roxana Voicu-Dorobanţu, asist. univ. drd Ana Maria Marinoiu – Academia de Studii Economice din Bucureşti

10. „Reglemetare pentru dezvoltare durabilă. Rolul agenţiilor de reglementare în promovarea modelelor de afaceri sustenabile”, lector univ. drd. Camelia Crişan, stud. Alexandra Cojocaru, stud. Andreea Olaru – Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti

11. „Educaţie pentru dezvoltare durabilă”, prof. Angela Enescu – Colegiul Economic „A. D. Xenopol”, Bucureşti

16.00–19.00, Sala 111 – Secţiunea 4
Cercetarea ştiinţifică a domeniului (moderator: conf. univ. dr. Adela Rogojinaru)

1. „Percepţii despre RSC şi acţiuni RSC. Studiu în rândurile managerilor din România”, dr. Melania Borţun, Director General – Data Media srl, Bucureşti; Ileana Borţun, Director de Comunicare – Data Media srl, Bucureşti

2. „Un tablou sinoptic al RSC în România. Top 100 Companies, 2009”, lector univ. drd. Camelia Crişan – SNSPA, conf. univ. dr. Adriana Reveiu – ASE Bucureşti, cercet. şt. Mihai Andruscenco – Data Media srl, Bucureşti

3. „Altruismul corporativ, o cale de ieşire din criză?”, conf. univ. dr. Adela Rogojinaru – Universitatea din Bucureşti

4. „Opinii despre RSC ale bloggerilor participanţi la Bilanţul responsabilităţii sociale pe 2008”, Dragoş Dehelean, Director General – Slenis, preşedintele Asociaţiei de Comunicare Ethos, membru în Comitetul de Conducere al Asociaţiei Române a Profesioniştilor în Relaţii Publice - ARRP

5. „Responsabilitatea socială corporativă şi site-urile web ale corporaţiilor”, conf. univ. dr. Adriana Reveiu, prof. univ. dr. Ion Smeureanu, prof. univ. dr. Traian Surcel – Academia de Studii Economice din Bucureşti

6. „Managementul şi problematica responsabilităţii sociale”, cercet. şt. princ. dr. Mihail Dumitrescu, membru titular al Academiei Oamenilor de Ştiinţă din România; asist. univ. drd. Lavinia Ţoţan – Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţifică în domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - INCSMPS

7. „Tehnici de data mining utilizate în evaluarea programelor de responsabilitate socială corporativă”, prof. univ. dr. Marian Dârdală, conf. univ. dr. Titus Felix Furtună – Academia de Studii Economice din Bucureşti

8. „Este responsabilitatea socială corporativă o strategie viabilă pentru întreprinderile mici şi mijlocii?”, lector univ. dr. Alexandra Zbuchea – SNSPA

9. „Universitatea corporativă. Universităţile româneşti pe calea responsabilităţii sociale corporative”, cercet. şt. princ. dr. Cristina Leovaridis, cercet. şt. princ. Andreea Nicolaescu – Institutul de Sociologie al Academiei Române

10. „Responsabilitatea socială corporativă între nevoi şi realitate. Studiu de caz în Regiunea de Dezvoltare Sud Vest Oltenia”, lector univ. drd. Florin Pasatoiu – Universitatea din Craiova

11. „Agenda socială a companiei între strategie şi conjunctură. Studiu de caz”, asist. univ. drd. Alin Stancu – Academia de Studii Economice din Bucureşti

19.00–19.30, Sala 112
Sesiune plenară (moderator: conf. univ. dr. Remus Pricopie)

1. Prezentarea rapoartelor pe secţiuni: Dumitru Borţun, Mihaela Ionescu, Theodor Purcărea, Adela Rogojinaru

2. Concluzii generale: conf. univ. dr. Remus Pricopie, Decanul Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice – Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative

Niciun comentariu: